søndag den 19. juli 2015

kvartsol nederdel - en kort en lang

Hvor har jeg længe gået og manglet en sort nederdel, men hver gang jeg ser én i butikkerne, så tænker jeg at den kan jeg da nemt lave selv. Men det er bare så meget mere spændende at gå i gang med et syprojekt i noget fantastisk stof, og ikke bare sort. Men nu har jeg gjort det, og det er jeg glad for! Jeg har brugt møgungens beregner for kvart sol nederdel. Først satte jeg længden til 65 cm. Og det er den man ser på de første tre fotos. Så syntes min mand og min mor at den var for lang, og så klippede jeg 10 cm. af (den version ses på de sidste tre fotos). Og jeg giver dem ret, den første var for lang. Jeg har syet nederdelen i noget viskose jersey fra Stof 2000, jeg har sat sort rib på for oven, i ribben har jeg sat en 2 cm bred elastik og så har jeg lavet knaphuller og ført en anoraksnor igennem, pyntet med 'sølv' dimsedutter fra Stof 2000. Min mand synes jeg ser lidt stiv ud på billederne, så det sidste er for dig min kære :-D
 





 

5 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine detaljer og den er virkelig flot - jeg synes også længden er bedre lidt kortere. Men hellere lidt for lang end lidt for kort, til at starte med :-)

    SvarSlet
  2. Den er bare SUPER-vellykket - hvor er den lækker, og den ser SÅ behagelig ud!!!
    Hahaha, jeg synes, at den klæder dig, hvadenten du er 'stiv' eller 'fleksibel' :-)

    SvarSlet