onsdag den 7. oktober 2015

Kids month: Børneværelset. Tapetsering af møbler

I denne uge er der jo fokus på børneværelset, jeg har egentlig ikke tilmeldt mig det specifikke tema, da jeg stadig går og grubler over hvad der skal ske derinde. For der trænger faktisk til at ske lidt. Jeg håber at kunne blive inspireret i ugens løb.
Men så kom jeg til at tænke på at jeg jo kunne vise de tiltag jeg gjorde på drengeværelset, da vi flyttede ind her i lejligheden, for snart to år siden. Jeg tog nemlig lidt billeder undervejs.
Jeg fik lidt af et tapetserings-flip, og den fik ikke for lidt. Alle tapeterne jeg har brugt på børneværelset er fra Firm Living.

Her er det to Hukit stole, som jeg fandt på DBA, samt et tilfældigt bord fra den lokale genbrug. De er blevet slebet, tapetseret med robotter, malet og lakeret.


Sådan hér så stolene og bord ud inden 'behandlingen'. 

Mellem børneværelset og stuen er døren blevet blændet, og det kunne udnyttes på børneværelsessiden. Vi har tapetseret med Harlequin tern og så har vi sat gule hylder i til opbevaring. Når jeg skriver vi, så er det fordi min mand faktisk ordnede det praktiske (jeg var nemlig højgravid lige der). 

Tadaa, bord, stole og dørhul - og byggerod :-)

Til Hildes tøj købte vi en kubikreol fra Trævarefabrikernes udsalg. Vi malede den yderste kant lilla, og hér er Tony ved at tapetsere den bagerste væg med trekanter fra Firm Living.

Drengene fik også en malet og tapetseret reol ind på deres værelse i farver der passer til det resterende.

Og her ser vi så hvordan det hele tager sig ud her to år efter på en helt tilfældig onsdag, man kan undre sig over at man gider... ;-) Som I ser så trænger der til at ske noget nyt på opbevaringsfronten, måske en simpel organiseret oprydning kan gøre det. Det må prøves! Faktisk har det her indlæg lige givet mig lyst til at gå i gang :-)

1 kommentar:

  1. Veldig flott med slik tapet. Hyggelig på barneværelset. :)

    SvarSlet