fredag den 11. marts 2016

Jerseykjole med skulderflæser

Jeg har haft dette yndige jersey liggende i skabet længe, men nu er det endelig blevet til en fin forårskjole i str. 2 år. 
Jeg ville gerne lave en kjole med flæser på skuldrene, så jeg købte et blusemønster i Stof og Stil til formålet (nr. 81015) og så lavede jeg det bare kjoleformet for neden. T-shirt mønsteret er dog lidt stort i det, og flæserne endte med at side nede på overarmen i stedet for på skulderen, så jeg måtte efterfølgende sy en bid af skulderstykket med overlockeren, derfor er der kommet en ekstra syning ved siden af flæsen. Men den er blevet absolut brugbar nu :-) 
Til flæserne støttede jeg mig til en DIY hos Olinesmor. Jeg har lagt stoffet til flæserne dobbelt, jeg var lidt bange for om stoffet mon ville rulle sig sammen, hvis jeg bare klippede og lod de rå kanter stå, selv om der står at man ofte godt kan det.




4 kommentarer: