torsdag den 10. marts 2016

Liberty nederdel med smock str. 2-3 år

Denne nederdel er meget nem at gå til. Jeg har klippet et stykke firkantet stof 1 meter bredt og 38 cm. langt. Firkanten er syet sammen til et rør. Af de 38 cm i længden er der brugt 6 cm. til oplægning: 2cm for oven (ved smocken) og i alt 4 cm i bunden (jeg har lavet dobbelt ombuk). Og så har jeg smocket i alt 6 cm., det svarer til 7 omgange rundt hos mig. Jeg har lavet smock mange gange nu, men det var her jeg i sin tid fandt ud af hvordan. Ideen til nederdelen fik jeg hos Tout Petit på Frederiksberg. Stoffet er fra Betty P.





3 kommentarer:

  1. Hej sidder og prøver og sy efter din diy
    Men den er kæmpe bred ? Hjælp

    SvarSlet
    Svar
    1. Æv. Måske er der forskel på hvor meget de forskellige maskiner trækker smocken sammen? Har du et damp strygejern? Hvis man giver smocken damp efter man har syet den, trækker den sig en hel del sammen. Men hvis nederdelen er kæmpe bred, er det måske ikke nok. Måske kan den reddes ved at du klipper smocken af og kasserer den og smocker et nyt stykke af et mindre bredt stykke stof og syr det på nederdelen. Så kan du give nederdelen lidt folder hele vejen rundt, så omkredsen kommer til at passe til smock-stykket. Men det kan da være at jeg skal rette i min DIY! Held og lykke med den.

      Slet