onsdag den 13. august 2014

Posebukser til Hilde

Så er vi hjemvendt fra ferien sydpå og jeg kan da konstatere at det er blevet tid til lange bukser. Hilde har ikke nogle hun kan passe, så jeg har fundet stof frem til 3 par. Hér er det første par, færdige. De andre to kommer til at vente lidt. Jeg kom til, i et svagt øjeblik, at love Ivar at lave ham et Aang kostume, ham fra Avatar. Han snakker om det mange gange dagligt, nu kan jeg ikke holde det ud mere, så jeg må i gang med det! Nå men tilbage til bukserne. Kedelige er de i hvert fald ikke blevet. Jeg har brugt Onion 10016 posebuksemønster. Jeg har skiftet al elastik ud med rib, det er bare så meget nemmere end at skubbe elastik i alle fire løbegange. Taljen er nemlig oprindeligt med dobbelt løbegang. Hvilket giver et rigtig flot look, det kan være at jeg gider gøre det på de næste. Stoffet er fra Stof 2000, jeg ville gerne have noget småmønstret stof og det var der ikke meget af, men så fandt jeg en kasse med små pakker med fat quarters, som vel nok er beregnet til patchwork. Der var massere af småblomstrede stykker. Jeg købte tre stk. fat quarters, og havde der ikke været orientering i stoffet, så kunne jeg have nøjes med 2 pakker (a 20 kr.) til et par bukser, str. 74.
 

 

1 kommentar: