søndag den 7. september 2014

Makeup punge

Jeg har haft travlt de sidste par dage, med makeup punge. I dag var jeg til 50 års fødselsdag, og en del af gaven skulle være en makeup pung med en lip gloss i. Jeg havde svært ved at beslutte mig for hvilken stofkombination jeg skulle vælge, så jeg endte med at lave alle de fire jeg havde fundet frem. Jeg kan sikkert finde noget at bruge de andre tre punge til en dag. Gaven endte med at blive den lilla med Liberty-blomsterne. Det er min egen favorit.
Jeg har brugt Stjernefrøs DIY til makeup pungene, den er rigtig god og jeg satte også kantebånd over den indvendige syning, det giver lige det ekstra.
Som pynt har jeg brugt tittekant samt plastikperler og korkperle fra Søstrene Grene. Perlerne har jeg sat på en lædersnor, det kostede en knækket nål og efterfølgende en del snilde at sy henover. Næste gang bruger jeg elastiksnor! Mellem yderstof og foer har jeg lagt en halv-tyk og blød vlieseline, så der er rimelig godt hold i.
De er altså sjove at sy og jeg kunne godt finde på at lave flere ...en dag :-)
 
Fødselsdagsgaven





De fire på stribe

De fire i halvcirkel ;-) ...med et kik indenfor

Her ses kantebåndsafslutningen på indersiden
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar