tirsdag den 15. marts 2016

Hjelm (eller kyse) med flæsekant

Så fik frakken jeg viste her en matchende hjelm eller det er måske nærmere blevet til en kyse :-) 
Jeg brugte Elsebeth Gynthers mønster på en hjelm, det fra bogen "Børnetøj du selv kan sy 0-4 år". Men jeg klippede det lidt til, så der ikke er nogle buer, hverken i panden eller ved ørerne. Og så har jeg sat en flæsekant ind mellem foer og yderstof og sluttet af med at samle den med kantebånd for neden, der også udgør bindebånd. 
Jeg har brugt de samme materialer til kysen som jeg har brugt til frakken: grå luksus filt yderst og Liberty til flæsekanten. Jeg kunne heldigvis få kantebånd i samme farve som tittekanten på frakken. Som foer i kysen har jeg brugt rosa lagenlærred fra Stof og Stil. 
Nedenunder kommer en 'lille' kavalkade fra turen til vuggestue i morges :-) 
Nederdelen der stikker ud for neden er denne her










4 kommentarer:

  1. Altså altså altså - det er simpelthen så smukt og virkelig flot outfit den kønne model har på! Hvor er du bare ekstremt dygtig. Stor respekt herfra! :-) KH Lilly

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan altid bringe et smil frem med dine kommentarer, tak :-)

      Slet