torsdag den 4. august 2016

Sensommer sæt

Jeg har holdt sommerferie væk fra syprojekter og bloggen. Men nu er hverdagen vendt tilbage for vores vedkommende, og jeg er straks gået i gang med et sæt til Hilde. Der er måske lige lovlig meget sommer over det, mere end man kan sige om vejret, så det er meget godt at min mor har strikket en popcorn sweater der passer så fint til.
Toppen er syet i noget lyserødt glimmer stof som jeg har fundet på udsalg hos City Stoffer og Garn i Århus. Liberty stoffet til bukserne er også der fra. Bukserne er Elsebeth Gynthers elastikbukser mønster, som jeg har smocket både for oven og for neden. Og toppen er det gratis mønster som ligger her, og som jeg har brugt før både her og her
Blusen strikkede min mor for mig, den er strikket på pinde 6, så det gik stærkt. Jeg kan desværre ikke henvise til kilden af opskriften. Min mor har en kopi (på Færøsk) og der står ingen steder hvor den kommer fra? Men fin er den :-)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar