søndag den 22. marts 2015

Buksedragt i Liberty med smock

Hvor er hun sød i denne buksedragt, min Hilde. Jeg synes ikke helt billederne formår at fange sødheden, som den gør sig i virkeligheden. Det var ellers de bedste fotos ud af (mindst) 30. Hun kan virkelig gå stærkt nu og selv mit nye gode kamera kan ikke helt følge med!
Jeg har brugt et mønster fra Minikrea og jeg har syet den op i Liberty. Det er godt nok et nemt mønster, det består af ét stykke, som syes sammen, og så lige et par stropper. Man kan vælge benlængden: lang, stumpe og kort. Jeg har valgt stumpe. Jeg har lavet stropperne med rynk, som går ud på at bruge elastik i stroppen som passer i længden, og så klipper man stoffet til stroppen lidt længere end elastikken, så får man rynke effekten. Hvordan man syer smock, synes jeg er rigtig godt forklaret her hos Karlssons. Den har jeg brugt.
Jeg kan godt lide at man både kan bruge dragten nu, med bluse og strømper under, og så er den jo også helt ideel til sommer.
 




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar