fredag den 12. februar 2016

Bluse med flæsekrave

Jeg er virkelig godt tilfreds med Hildes nye bluse, jeg elsker kraven og jeg elsker stoffet. Stoffet er fra Stof 2000, det er en råhvid prikket skjortepoplin, og det er en virkelig lækker kvalitet! Det fås også i en mørk støvet blå, det tror jeg virkelig også jeg må prøve.
Inspirationen til krave-blusen har jeg fundet her hos Olinesmor og hos Stof 2000 'snup ideen'. 
Jeg har brugt et tunika mønster fra Onion 20022. Hvis det er 'rigtigt' så skal der elastik i halsen. Jeg syede en rynketråd i i stedet og trak indtil halsen fik den rette størrelse, derefter kunne jeg sy kraven på og til sidste et hjemmelavet kantbånd, i samme stof som blusen. Jeg har lavet kantbåndet så langt, at det kan bruges som bindebånd i nakken. Da halsen ikke er elastisk, har jeg klippet tunika bagstykket i to stykker, og syet det sammen igen, men jeg har ladet de øverste 10 cm. stå åben, så den kan komme ned over hovedet. 
På søndag skal børnene og jeg op til min mor på Færøerne, og med i bagagen har jeg en vidunderlig opskrift på et par strikkede smæk-shorts. Jeg tror de kommer til at tage sig fantastisk ud sammen med flæsekrave-blusen. Fortsættelse følger (når hun er færdig med dem)...


Bagfra




Ingen kommentarer:

Send en kommentar