mandag den 11. april 2016

Aya kjole med krave og flæser

Jeg har gået rundt om denne kjole, som katten om den varme grød og været lidt nervøs for at gå i gang. Jeg ville gerne lave en a-formet kjole med Peter Pan krave og flæser på skuldrene. Men lige præcis sådan et mønster har jeg ikke kunne finde. 
Jeg fandt det her Aya mønster fra Homemade (Stof 2000). Men Aya kjolen har ingen krave, ej heller flæser og så har den usynlig lynlås, og usynlig lynlås har jeg kun prøvet én gang før (med kyndig hjælp på Marapyttas fredagsfix kursus).
Men hvor om alting er så har jeg fået sat den sammen og det er gået næsten rigtig godt. Lynlåsen gik over al forventning, jeg fandt en vejledning på youtube. Peter Pan kraven havde jeg et udkast til fra Sienna kjolen (samme kjole som i sin tid fik skjult lynlås). Men så er det at man skal huske at stryge vlieseline på de to kravestykker der vender IND mod kjolen, og ikke dem man ser ud ad til. Min krave har fået de kedeligste rynk fra vlieselinen, æv. Og så var der teknikken med at sætte flæseærmerne på med kantebånd, det kunne have gået rigtigt godt, havde jeg sat det på inden jeg syede kjolen sammen i siderne. Som I kan se, rynker ærmegabet lidt. Men pyt. 
Og se så lige tilgengæld hvor flot jeg har ramt mønsteret på hver side af lynlåsen i ryggen, TOTALT tilfældigt, hvor heldig har man lov at være ;-D 
Stoffet er fra City Sycenter, det findes i fire lækre farver.






3 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot! Enkelt men meget smuk med detaljerne :-) Godt gået mht. lynlås - altid en udfordring for mig (ggrrr!)

    SvarSlet
  2. Slik en flott liten kjole! Så herlig mønstret stoff du har brukt:) Glidelåsen sitter jo helt perfekt i :)

    SvarSlet