torsdag den 14. april 2016

Sommerkjole med smock

Jeg bør snart overveje at kalde min blog "Den lille sommerkjole". Det er ligesom sommerkjoler der fanger mig for tiden, og det her bliver nok ikke den sidste ;-)
Men her en super enkel kjole som jeg har lavet efter Laralils DIY. Jeg har også brugt hendes mål, da Hilde er en str. 92-98 og den passer glimrende. Jeg har sat stropper på med rynkeeffekt. 
Til stropperne har jeg klippet to stykker stof der måler 3x36 cm (inkl. 1 cm sømrum) og to stykker elastik 2 cm bred og 22 cm lange. De to stykker stof til stropperne syes sammen til to lange rør, som skal vendes med ret siden ud (det var det der tog længst tid), og så føres elastikken ind i til stof og elastik enderne mødes. Og da stoffet er længere end elastikken, får man en flot rynkeeffekt.
For tiden har de nogle store tørklæder i Søstrene Grene, de har dem i fire fine farver, jeg mener de måler ca. 160x250 cm. og koster 88 kr. Og det er sådan et tørklæde jeg har brugt en lille bid af til denne her kjole. Jeg synes det er perfekt til en let sommerkjole. Og der er nok stof tilbage til en bluse til mig, og så kan man jo drage nytte af de færdigsyede kanter :-) Jeg har sat et foto ind af tørklæderne fra Søstrene Grene nederst.


Foto lånt fra Søstrene Grenes Facebook side


Ingen kommentarer:

Send en kommentar