mandag den 2. juni 2014

Foldegardin

For snart to år siden købte jeg det her vildt lækre Thomas Paul stof fra en fantastisk net-butik i USA. Planen var at sy et foldegardin. Og nu har jeg ikke bare fået syet det, jeg har også fået hængt det op!
Jeg fandt en vejledning på liftgardiner på nettet fra Stof 2000. Men i stedet for at hænge det op med velcro, har jeg syet en løbegang for oven og stukket en rund træpind fra Silvan igennem. I træpinden har jeg skruet nogle runde ringe ind og så kan det hænges op på kroge i vinduesrammen. Bagpå har jeg strøget 5 baner liftbånd (til en gardinbredde på 110 cm.), så falder det pænt. 
 
Herligt når underholdning af Hilde kan kombineres med sy arbejdet. Hér stryges liftbånd på bagsiden af gardinet




Thomas Paul foldegardin
Tadaa ;-)






 

2 kommentarer:

  1. Waauuu hvor er det flot!! Og spændende butik i USA - der er så meget skønt stof derude - suk... :-D
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
  2. Ja - dybt suk ;-) Bare det at poste linket fik mig til at bruge en times tid på at kigge stof. Jeg bliver gang på gang lokket af udvalget og hvor billigt alting er på de amerikanske hjemmesider, men det ender jo altid overraskende dyrt i sidste ende med moms, importgebyr og jeg-ved-snart-ikke-hvad. Æv.

    SvarSlet