torsdag den 12. juni 2014

to do - ta da # 4: retroblomstret nederdel til mig

Så fik jeg mig også en lille sommerting. Og lille blev den. I hvert fald i forhold til den King Louie nederdel, som jeg har herhjemme og som jeg har brugt som skabelon ;-) Jeg synes faktisk det er lidt vanskeligt det med at tegne af efter et stykke sammensyet tøj. Og så har de i min King Louie nederdel syet en tynd elastik ind foroven i den brede løbegang, nærmest uden at det kan ses. Den teknik kender jeg ikke. I min kan det godt ses. Men jeg har prøvet at sy elastikken ind foroven i bagstykket af løbegangen, så kan det i hvert fald kun ses fra vrangsiden. Kønt er det ikke, men pyt det ses jo ikke når man har den på :-) Findes der en måde at sy en smal elastik ind i en stor løbegang/ribkant? Eller er det mon bare som jeg har gjort? Stoffet er jersey fra Malika og Rosa og tittekanten er købt i Stof og stil, hvor der i øvrigt findes tittekant i mange fine farver.

Indersiden af den brede løbegang, med den smalle elastik syet ind foroven




 

3 kommentarer:

  1. Hvor er den flot - jeg er vild med det stof :-D Jeg ved ikke hvordan man laver tynd elastik i bred løbegang.... (men jeg har gode erfaringer med at spørge om fif på bloggen, og det er dejligt når en venlig sjæl hjælper - det er så bare ikke mig i dag...)
    Det er en smart nederdel :-)
    Mange hilsner,
    Mette

    SvarSlet
  2. Rigtig flot. Og virkelig lækkert stof.
    KH Christina

    SvarSlet
  3. Super fed nederdel, og en rigtig flot farve kombination!

    SvarSlet