onsdag den 8. april 2015

En drenget kasket

Jeg har haft lyst til at prøve at lave en sommer-hovebeklædning der passer til drenge, de fleste mønstre jeg falder (i svime) over, passer mest til piger. Jeg har taget udgangspunkt i denne kasket fra min japanske sybog, og givet den et mere drenget look ved blot at droppe sløjfen i siden. Og det synes jeg faktisk virker godt. Jeg har brugt babyfløjl til ydersiden og Liberty med dyreprint til indersiden. I skyggen har jeg lagt en kraftig vliseline ind og der er syet elastik i nakken.
 



 

2 kommentarer:

  1. Er det muligt at få mønsteret?

    mvh. Sofie

    SvarSlet
  2. Hej Sofie (er det dig Sofie som jeg kender ?) :-) Jeg ville meget gerne dele mit mønster, men det er lidt problematisk. Jeg har taget udgangspunkt i et mønster fra min japanske sybog. Og så har jeg tilpasset det i både størrelse og form, og det er pt ikke tegnet ned på en måde, som nødvendigvis vil give mening for andre. Men det kunne da godt være at jeg burde få det tegnet ordentligt ned når jeg får en stund, også for min egen skyld, så jeg ikke glemmer hvad jeg gør. Og så kan vi finde ud af noget :-)

    SvarSlet