fredag den 17. april 2015

makeup pung med pungbøjle

Jeg har fundet de her søde pungbøjler på Etsy, de bliver sendt fra Portugal, så ingen uventet told eller skat der :-) Det er typen der skal syes på. Her på u-handbag har jeg fundet en guide til hvordan man laver sit eget mønster, ud fra den pungbøjle man nu har. Det tog mig alligevel tre forsøg at nå frem til den rette størrelse og det ønskede udseende. Den første (med gule kugler på pungbøjlen) blev for lille. Den er helt klart til kvinden der bruger en sparsom makeup, og som har spidset sin eyeliner mange gange. Nummer to (den med pink kugler) blev lidt for smal på den ene led og lidt for bred på den anden, men den er i og for sig blevet fin nok. Den tredje (med grå kugler) synes jeg er blevet god. Jeg har lagt et billede ind af det mønster jeg nåede frem til og som jeg har brugt til pung nummer tre, hvis nogle nu skulle få lyst til at gøre det efter. Ved hjørnerne har jeg målt seks cm ind og syet og klippet, i stedet for fire, som de bruger i vejledningen. På yderstoffet har jeg strøget en tyk, blød vlieseline, så kan pungen holde formen når den står. Alt stof er købt hos BettyP, undtagen det gule stjernede, det er fra stof 2000.   
 







 

2 kommentarer:

  1. Hvor er de fine :-) jeg er vild med bøjlerne med kugler og Liberty stoffer på den første.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det det var lidt ærgerligt at den blev så lille den første, den kan jeg også godt lide. Men den kan vel nok bruges til noget... smykker måske.

      Slet