tirsdag den 28. april 2015

Sienna kjole

Jeg fik lavet denne smukke kjole i fredags til fredagsfix hos Line (Marapytta). Det er nok til dato den fineste kjole jeg har lavet. Og så fik jeg oven i købet lært en masse undervejs, som også kan bruges til andre projekter. Og tak til Line for det. Det var mit første forsøg med usynlig lynlås, jeg har heller aldrig lavet krave og pufærmer før. Der er rigtig meget stof i skørtet, så jeg forestiller mig at den er sjov for en lille pige at have på. Den er lavet i Liberty, købt hos BettyP. Jeg var faktisk ikke helt sikker på hvordan stoffet ville tage sig ud som kjole, da jeg bestilte det, men jeg er positivt overrasket. Kjolen er syet i str. 90, og er lidt stor til Hilde. Jeg håber virkelig hun når i den i løbet af sommeren.
Jeg har været til Lines fredagsfix én gang før, der havde jeg Hilde med. Denne her gang var det bare mig. Det var en fødselsdagsgave fra min mand. Nok en af de bedste (selv om jeg også er glad for de sko jeg fik sidste år).
SKØNT!
 


 

9 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk! Jeg er vild med den model. Mille har også en hængende i skabet som er for stor, men forhåbentlig passer den hende til næste år.

    SvarSlet
  2. Den er simpelthen så flot. Jeg er vild med det stof! Jeg beundrede den også i fredags😀 Hvor jeg også var til fredagsfix😀

    SvarSlet
    Svar
    1. Var du der også også i fredags? Hvor sjovt! Og tak :-)

      Slet
  3. Ej, er du da vimmer - den er bare SÅÅÅÅ SMUUUUK <3 Virkelig godt gået - og stoffets mønster er bare lige i øjet til modellen!
    Fedt at du samtidig hyggede OG LÆRTE EN MASSE NYT! Yay. (Fredagsfix? Hvad er nu det for noget...? Sikkert langt væk fra Nordjylland...).
    Og hellere sy noget, der er for stort end for småt! ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hi hi tak :-) Og ja fredags fix er vist desværre ret langt væk fra Nordjylland, men det er en god måde at bruge en fredag på hvis man lige er i København (det er en enkelt dag på Marapyttas syskole, hvor man kan sy hendes skønne sager, med meget kyndig vejledning).

      Slet
    2. Sikke da en fed måde at bruge en fredag på! :-))))) Lyder kanon!

      Slet
  4. Sikke en smuk kjole. Glæder mig til at se Hilde med den på:-
    Kh Susanne

    SvarSlet